Fermele de Social Media

Channel 4 prezintă un reportaj interesant despre fermele de social media, acei oameni care îți permit să ai de exemplu 1000 de like-uri pe Facebook pentru aproximativ 3 dolari, în doar 3-4 ore.

Cum fac asta? Multe, multe conturi false (pentru compania din reportaj, cel puțin 15.000 de conturi false). Asta în condițiile în care Facebook are deja aproape 83 milioane de conturi false, conform propriilor statistici.

Aceași problemă o au și Twitter sau YouTube, unde pentru doar câțiva dolari poți obține enorm de mulți fani sau vizualizări.

Pentru multe business-uri, aceste numere sunt impresionante și de multe ori, din lipsă de experiență, ajung să fie înșelate.

De exemplu, o situație nu foarte ipotetică: un business dorește să-și facă promovare mai accentuată pe Facebook, întâmplător își face apariția și proprietar de pagină de Facebook (acel tânăr antreprenor român care profită de naivitatea sau lipsa de experiență într-un anumit domeniu) cu peste 120.000 de like-uri care îi propune pentru doar 200 € să îi promoveze afacerea pe pagina respectivă pentru o anumită perioadă, ca ulterior să descopere că respectiva promovare nu a avut efect, prin urmare, se gândește să-și facă o pagină proprie. Proprietarul business-ului descoperă că like-urile paginii sale urcă cam greu și în loc să se folosească de uneltele puse la dispoziție de către Facebook (Facebook Adverts), vede multe anunțuri la o simplă căutare pe Google pentru ”cumpar like-uri facebook” și se decide că nu are rost să aștepte creșterea naturală a paginii, cumpărând like-uri cu bucurie. Pagina business-ului ajunge astfel, în decurs de doar 1 lună la aproape 100.000 like-uri dar descoperă, nu foarte suprinzător de altfel, că interacțiunea respectivelor like-uri este aproape 0 (presupunem că s-au mai strecurat câteva persoane reale) și că în ciuda sumelor investite, efectul paginii este inexistent.

Un lucru asemănător se întămplă și cu site-urile de știri și paginile lor de Facebook din România. Acestea se folosesc de faimoasa tactică ”Click aici!” (cu oferirea doar a unor frânturi de informații) pentru a crește în mod artificial și cât mai rapid numărul de vizite și vizualizări pentru site-urile lor, putând astfel să vândă spații publicitare, la prețuri exagerate, cu efecte de multe ori mult reduse pentru cumpărători.

Prin urmare, stimați proprietari de business-uri, nu vă mai lăsați convinși de cifre astronomice sau câștiguri rapide de fani, like-uri sau vizualizări (știu, ceva aproape împotriva firii în România) și fie documentați-vă și analizați foarte bine oferta propusă, fie apelați la specialiștii care își câștigă existența din social media. Altfel, s-ar putea să aruncați banii ”pe apa sâmbetei” și să ajungeți să credeți că Social Media în România nu funcționează.

http://www.youtube.com/watch?v=ajFPCbvRbA8